Vlastní promyšlená didaktická koncepce učebnic je postavená na přehledném a graficky nepřetíženém pojetí výukových textů a důsledně systematické prezentaci učiva.
Učivo je uspořádáno jako lineární výukový program, tedy do postupně navazujících, graficky zřetelně oddělených kroků s výukovými algoritmy. To umožňuje kdykoli se vrátit k neupevněnému učivu a znovu si ho krok za krokem nejen osvojit, ale i procvičit. Učebnice tak nabízejí žákům možnost aktivně a zcela samostatně získávat, třídit a upevňovat poznatky bez učitelova výkladu a přinášejí vyučujícím dostatečnou oporu pro uplatňování individuálního tempa výuky.
Současně přinášejí i dostatek různorodého materiálu jak pro žáky nadané, tak i pro žáky slabší či žáky se specifickými poruchami učení. Grafické uspořádání učiva poskytuje učitelům podklady pro uplatnění multisenzorálního přístupu, ten je navíc podpořen výukovým programem Český jazyk s Tobiášem a interaktivními verzemi učebnic.